Posts

Showing posts from February, 2013

Kebebasan

Bebas itu suatu amanah
Amanah itu bukan sesuatu yang bebas..

Manusia rasa bebas bila tanpa belenggu.
Seringkali lupa bahawa manusia itu memang pelupa.
Lupa manusia tidak perlu menjadi bebas untuk merasa bebas.

Islam membebaskan manusia dari segala belenggu.
Amanah hidup bersyariat itu kunci kebebasan Muslim.
Iman jadi pembebas jiwa Muslim.

Dilema

Sejak dua - tiga hari ni berdesup-desup telinga aku mendengar orang bertanya bila turn aku nak kahwin. Terutama lepas adik ku baru sahaja di raikan dalam majlis pertunangan yg gilang gemilang 4 hari lepas. Aku terkedu dalam hati je. Orang cakap kat aku.. Kalau kau nak kahwin, kau usaha la sikit. Aku nak tanya balik kat orang tu.. Usaha macam mana tu agak2.. Rasa dah keluar rumah dalam keadaan comel dah.. Dah semenggah tak macam dulu dah masa baru-baru nak menginjak dewasa. Doa?? Insya Allah setiap hari aku doa dapat jodoh yang baik yang memahami aku.

Aku tak tahu dah nak rasa macam mana. Dua-dua bestfriend ku sudah pun berkahwin. Tapi diorang memang cun dan menjadi rebutan oleh itu memang patut kahwin awal. Aku ni bercinta pun tak pernah.. Tak tahu macam mana erti berkasih sayang dengan teman lelaki yang orang dok gembar gembur tu..

Serius.. aku stress. Orang selalu akan cerita kat aku masalah diorang..and I will give all the postiive answer to them. Orang kata.. aku ni pandai sangat …