Posts

Showing posts from December, 2012

[Carta] 10 Lagu kegemaran FH 2012

Image
Assalamualaikum!

Apa cerita 2012 anda? Tiada banyak yang berbeza sepanjang tahun lepas bagi saya.. Eceh. Dah siap2 kata tahun lepas padahal esok baru la tahun depan. Hoho.
2012 menyaksikan perkara penting buat diri saya. Antaranya FH bertukar kerja baru dari bidang swasta ke semi-swasta, Beberapa orang anak saudara yang menjadi 'baby' favourite saya dan selebihnya hanya biasa2 saja..

Tahun ini adalah Tahun Kerjaya, Makan, dan Aktiviti Menyeronokkan. (Work, Eat & Play).

Sedikit spoiler bagi Azam 2013 FH iaitu saya berniat menjadikan 2013 sebagai tahun Cinta & Spiritual. Waaah!

Sebagai penutup entri 2012, FH sajikan beberapa lagu kegemaran saya sepanjang 2012 ni.

Bon Apetite...

#1 Qasidah Ya Hanana by Habib Syech Abdul Qadir As Segaf Solo



Betapa beruntungnya kami dengan kedatangan Nabi Muhammad. Ini lah penyejuk hati FH di kala sendu mengundang kalbu. Amboi!

#2Somebody That I Used to Know by Gotye



Semua pasti dah pernah dengar lagu ini. Lagu post break up paling popular tah…

12 perkara sebelum mati

Image
Assalamualaikum.
12.12.12. 
Tipikal nya?
Beribu-ribu pasangan seluruh dunia abadikan tarikh hari ini sebagai tarikh perkahwinan mereka. Tidak kira lah perkahwinan kali pertama, kedua, ketiga, ke empat, tarikh memang cantik di print di atas kad undangan perkahwinan. Heh
Untuk itu, bagi anda yg tidak kisah pun apa yg berlaku dalam hidup FH, FH senaraikan entri yang tak berapa bermakna bagi anda, tapi agak penting juga lah bagi FH.. ("_")'
 Disclaimer: Ini adalah countdown, oleh itu bertahan lah dan scroll sampai bawah ye.
Jadi... 
ini lah... 
12 Perkara Sebelum FH Mati

#12 Jadi pengacara Jalan-Jalan Cari Makan.

Ni memang cita-cita FH sejak JJCM dilancarkan. Harap2 nya satu hari nanti dapat la mengacara rancangan macam ni. 1 episod pun jadi lah.. Ahaks.

#11 Panjat gunung. 
Pernah dulu minta izin dengan Abah nak panjat Gunung Kinabalu tapi hajat itu telah disanggah sekeras-kerasnya. 
#10 Pergi Mesir, tengok Pyramid dekat2 lepas tu cakap: WOW!

#09 Pergi The Louvre Museum, Perancis …

How Sweet.

Image
Assalamualaikum..
How are you guys today? As usual.. as me scrolled through links at Yahoo.com, I jumped into something that caught my eyes. Basically this story is about 20 years old love-letter written by a 12 years old boy, then, and now him, being 32 years old, marrying the same girl whom he gave the letter to.
How sweet.

Good Morning America/Courtesy Aislinn Kate Photography - Courtesy Aislinn Kate Photography The note reads; "Dear Cathy, I still like you and I still want you to go with me. I know Brad likes you. Please decide who you're going to go with. Think hard and let me know your decision. I'll be standing at the end of this hall and the beginning of the other hall. Meet me there as soon as school's out and you can tell me. Sincerely, Trevor." Cathy did came down to the hall and they go for dating-scene for two weeks before it ended. And the rest become history till they met up again in Pensacola and started dating again. This time, for good. 

The couple'…