Posts

Showing posts from February, 2010

Senarai 6 : Magnet Kontra

Image
Aku selalu pelik.. dengan sifat dan sikap Umi dan Abah aku. Mereka sangat sangat berbeza. Kecuali usia yang sama. Dua-dua pun lahir tahun 1961. Tapi itu pun Umi selalu gelarkan Abah sebagai "orang tua". Haha.. Aku selalu fikir... Kontra macam ini.. memang akan menjana keserasian kah??? Ye la kot.. Kalo tak.. tak lahir lah kitorang 7 beradik perempuan ni.. Hahahaha...


Bukti Kontra 1
Kalau Abah kata A.. Umi akan kata Z.
Pernah Abah paksa aku jadi Doktor. Sampai aku bergaduh besar. Dah nak jadi kes anak derhaka neh.. hurmm.. Tapi bila aku tanya Umi, umi cakap.. just follow your heart. (ceh.. cam kengkonon Umi speaking aa eh). Tapi seriously Umi x sokong kalo aku jadi DOktor. Akhirnya aku study Dietetik.. Bidang yang abah sangat2 oppose masa mula2 nak masuk U dulu.. tapi atas sokongan Umi.. aku mengambil risiko menentang permintaan Abah.. Hoho.. Love Umi for that..


Bukti Kontra 2
Umi sangat rajin dan serba boleh. Suruh masak.. memang terer gila. Suruh betulkan paip.. X payah panggil…

Cerita di sebalik Bunga2 Olimpik

Image
Wed Feb 17, 2010 11:30 am EST There's quite a story behind the Olympic flowersBy Trey Kerby After every Olympic event, rather than receiving their medals, athletes are given a bouquet of flowers. At the Beijing Olympics, roses dominated the bouquets. In Turin, it was rhododendrons, azaleas, and camellias. This year, it's green mums and hypericum berries. The bouquets come from Just Beginnings Flowers and Margitta's Flowers in Surrey, British Columbia. Their entry was chosen from 58 contending florists. June Strandberg, the bouquet designer and owner of Just Beginnings, teaches floristry to women who have left prison, are recovering from addiction, or have been victims of violence. It's a pretty amazing program, and Strandberg has even taken it behind bars, where she educates convicts. She believes it's her work with these correctional programs that secured the Olympic contract. For the Vancouver Olympics the florists made 1,800 bouquets, 1,707 of which will be given to…

Harta Karun Lezato [Part 10]

“Beritahu pada Datuk Bandar yang mayat Lezato sedang dibedah siasat ya..” arah anggota itu. Rossa dapat melihat misainya yang tebal dan berpintal di hujung seperti Pakcik Mario penjual pisang. Pemuda mengangguk dan memberi tabik hormat. Mujurlah tiada apa-apa berlaku. Mereka segera meninggalkan menara itu.
Bab 5: Apa ada pada namaku?
Langkah Rossa dan Pemuda terhenti sebaik tiba di tempat yang tersorok. “Sekarang apa?” soal Rossa. Mereka tidak lagi berpakaian uniform anggota keselamatan. Pemuda berfikir seketika akan apakah langkah mereka yang seterusnya. “Kita kena cari benda berharga itu. Itu kunci kepada semua jawapan.” Rossa juga sedang berfikir akan perkara yang sama. Hanya harta itu akan memberi jawapan kepada mereka berdua akan peristiwa sebenar yang berlaku. Oleh itu mereka harus segera mencari harta itu sebelum sesuatu yang menghancurkan dunia berlaku. Akan tetapi, bagaimana dia hendak memberitahu Beliza tentang semua ini? Pasti Beliza sekarang sedang menunggunya di The Gate sam…

Memeluk.

Saat mu dalam pelukan ku..
Aku merasakan ia adalah momen terindah dalam hidup ku.
aku tenang dalam dakapan mu
bagai segelas air yang kosong setelah di minum.

seperti itulah kosong nya hati ku.
terus damai dan tenang..
seolah kau menyerap segala kegelisahan ku

aku rela hidup begini.
terus-terusan berada dalam dakapan mu.
seperti mana kau lakukan nya dulu..

sejurus selepas kau melahirkan ku..

Aku sayang gila pada mu.. Umi ku.
Boleh jadi gila kalau diri mu tiada dalam hidup ku..

Tak Boleh ke Jadikan Masjid Macam Church?

Image
Sekarang banyak isu Masjid dan Gereja di sana sini..

Tapi saya bukan nak sentuh isu yang berkaitan B ( Bom / Kepala B***) atau sebagainya. Itu perbuatan manusia yang tak bertanggunggjawab dan mana2 agama sekali pun mereka.. Tuhan tetap Laknat sbb Nabi Muhammad dan Nabi Isa tak ajar umat manusia jadi jahat dan bodoh.

Isu setinggan Masjid Negara tugas Jawi
KUALA LUMPUR - Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin (gambar) menyerahkan isu setinggan Masjid Negara kepada Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) untuk diselesaikan.
Katanya, ia bukan tanggungjawab Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sebaliknya Jawi adalah pihak yang paling tepat untuk mengambil tindakan kerana ia melibatkan institusi masjid. "Isu setinggan ini saya serahkan kepada Jawi untuk mengatasinya termasuk menyelami masalah yang dihadapi oleh mereka yang menumpang tidur di waktu malam di situ," katanya selepas menghadiri majlis meraikan kelahiran baru dan …