Wednesday, June 15, 2011

Isteri Taat = Pelacur = WADEHEL??

ISTERI.
Apa itu ISTERI?

1. A married woman considered in relation to her husband
2. The wife of a man with a specified occupation


TAAT.
Apa itu TAAT?


1. Comply with the command, direction, or request of (a person or a law); submit to the authority of
2. Carry out (a command or instruction)
3. Behave in accordance with (a general principle, natural law, etc.)


PELACUR.
Apa itu PELACUR?


1. A person, typically a woman, who engages in sexual activity for payment.
2. A person who misuses their talents or who sacrifices their self-respect for the sake of personal or financial gain
(Sumber: E-Dictionary)


Jadi bila ada sekumpulan wanita yang mengaku mereka mahu taat kepada suami, buat kesimpulan yang kalau nak taat kepada suami, kena jadi 'PxxxxxR Kelas Atasan',, 
Saya ragu-ragu dengan markah Bahasa Malaysia UPSR mereka. (",)


Okey.. Mari bermain-main dengan bahasa lagi.


Situasi 1


Di suatu petang selepas tamat persekolahan. 2 murid sedang berborak-borak di Bus-Stop
Shaari (Bukan Nama Sebenar) :  Rohya. Siapa yang jemput kamu pulang dari sekolah hari ni?
Rohya (Bukan Nama Sebenar): Ala.. macam biasa la. Pelacur bapak aku..
Shaari (Bukan Nama Sebenar) : Ohh... Sama la. Pelacur bapak aku juga yang nak jemput aku ni.


Situasi 2


2 suami sedang melepak di Old Town sambil minum air cincau.


Rosman (Bukan Nama Sebenar) : Hasman, pelacur kau masak apa malam ni?
Hasman (Bukan Nama Sebenar) : Entah lah. Aku tak kesah pun apa dia masak. Dia bukan reti masak.
Rosman (Bukan Nama Sebenar) : Eh.. tak baik kau cakap pelacur kau macam tu.
Hasman (Bukan Nama Sebenar) : Ya lah.. Aku bayar hantaran beribu-ribu. Langsung tak reti masak. Rumah bersepah-sepah. Satu apa pun tak reti buat. Aku fikir nak cari pelacur lain la..
......................................................................


Jadi itu lah natijah bila kita suka-suka hati mengambil istilah dalam membuat analogi. 


Cuma satu je saya curious. Seorang P*****R akan cuba memuaskan kehendak pelanggannya. Tapi adakah isteri itu sendiri puas? Ohh... Lupa. Mereka kan TAAT!

2 comments:

  1. Saya mula-mula ingin juga menulis tentang isu ini - isu ambil analogi tanpa fikir panjang. Memualkan.

    ReplyDelete
  2. Salah seorang rakan memberi komen, individu itu hanya bersikap un-orthodox kerana terlupa bahawa Malaysia masih lagi orthodox..

    Bagi saya, budi bahasa itu budaya kita.. Budaya umat Islam..

    adakah Rasulullah pernah berkata2 sebegitu?

    Sudah tentu tidak sama sekali.

    Wallahua'lam

    ReplyDelete

Setiap kata-kata yang lahir dari hati itu adalah milik anda.. dengan ilham daripada Allah untuk anda..