Finished~

Alhamdulillah... Tamat sudah segala latihan sepanjang 12 bulan ini.. Bermula 10 Mei 2009 - 23 April 2010.

Lama kan latihan??? Aku rasa kalo org tu bersalin masa bulan 5 last year, anak dia dah besar dah pandai berlari dah pun sekarang ni.. Haha..

Aku tak sangka aku berjaya menempuhi segala onak dan cabaran (ayat x menahan.. hak3..) dlm menghadapi karenah para DIETITIAN yg macam2 style.. Setiap kes.. tak sama management nya. Yang paling utama aku dapat belajar ialah..

ALLAH tu MAHA HEBAT dan BIJAKSANA sebab mampu create macam2 perkara dan tak ada satu pun yang sama.. SEMUA MAKHLUK ADALAH UNIK.. a.k.a Individualization Theory Farahanani

Walaupun kadang2 bila naek ward.. Jumpa kes yang lebih kurang.. >>

contoh.. 52 tahun/Malay Lady. Diagnosis: Diabetes Mellitus (Kencing Manis) , Hypertension (Darah Tinggi), dan Hyperlipidemia (Kolesterol Tinggi Dalam Darah)

Nampak macam serupa.. Tapi.. Bila naek ward@ jumpa patient.. Alih2 rupanya laen saiz badan.. Jadi kena lah guna pendekatan lain sket... Yang sorang tu lebih kepada penurunan berat badan.. Yang satu lagi tu berat normal so just buat management untuk penyakit2 nye sahaja..

I LOVE DIETETICS!

Tak tipu.. Sejak kali pertama aku klik kat borang UPU utk apply course Bachelor Sains (Dietetik) nih... Aku dah tahu.. Ini lah bidang yg sesuai dengan jiwa aku..

Bukan MEDIC (Dry+Hot Learning Process).. Bukan LAW..(Very Dry Learning Process But Hot Matter)  Bukan PHARMACY.. (Super2 Duper  Dry Topics)

Tapi DIETETICS. (Super Duper yummy learning process especially when u go to training for 1 year non-stop)

Aku harap aku dapat kerja sebagai Dietitian (Pegawai Dietetik) di mana2 hospital suatu hari nanti. Sebab aku memang nak kerja dekat hospital. Betul ni... Ikhlas ni... (Err.. Adakah ini suatu surat rayuan?)

(OKAY... Ini memang suatu ketidaksenonohan seorang DIETITIAN... Hak3...)
Farahanani@Wong Solo, Ampang.

Jadi begitulah... kehidupan aku sebagai student Dietetik yang technically dah habes semalam. Tapi logically akan tamat pada 4 Mei nanti (After FINALE EXAM.. Waaa!). And Officially akan Graduate sekitar Oktober 2010.. Insya ALLAH!

Comments

  1. hmm..kalau camtu sy doakan muga anda cpt2 la dpt keje ye..amin :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Anything wandering in your mind? Feel free to write...

Popular posts from this blog

Panduan diet selepas pembedahan laparoscopy/laparotomy

Pengalaman Menjalani Pembedahan Laparoscopy

Pengalaman Excess Baggage dengan MAS Airlines