Perlu ke Break-up Date?

Salah seorang rakan baek saya baru sahaja clash beberapa hari lepas. Dia berpisah secara baek dgn ex dia tu. Xde gadoh2.. So rakan baek saya mintak utk date buat kali terakhir dgn ex dia coz mereka belom celebrate lagi anniversary mereka pada bulan Mei yg lepas.

Persoalannya : Perlu ke "Break-Up Date" ?? ye la.. First Date ade.. Last Date x kan x boleh buat kan? Tapi sejauh mana ia menjadi satu penanda kejatuhan keegoan seseorang bila dia minta utk last date bila couple dia dumped him/her...??

Rasa macam kelakar pulak bila nak keluar dgn seseorg yg tinggalkan kita and try to pretend yg x ada apa2 berlaku. Semua itu plastik! Walau sematang mana pun kita. Dan se-rasional mana pun pemikiran kita, hakikat fitrah manusia yang x dapat menerima rejection daripada orang yg kita pernah curah kan segala jiwa dan raga, tetap tak akan berubah.

Siapa yang mudah menerima rejection? Kita akan merasa benci dan menyampah dengan org yang reject kita. Terutama bila kita yakin dan pasti yang kita sudah lakukan yang terbaik.

Jadi kenapa perlu break-up date? Untuk tunjuk yang kita dah get over dgn perbuatan ex kita yg tak menghargai kita? Or untuk buktikan yang ex kita silap besar bila tinggalkan kita?

Bergantung kepada niat dan tujuan kita.. Tapi date selepas break-up x semestinya mampu merubah apa-apa hakikat tentang kesudahan hubungan yang telah berakhir. Dan jika ia bertaut kembali sekalipun.. Luka akibat perpisahan itu jarang dapat diubati dan menyebabkan kemanisan dalam perhubungan itu sukar dinikmati.

~~I Believe that there is no second chance in life. You lose the first chance, You'll get nothing~~

Comments

Popular posts from this blog

Panduan diet selepas pembedahan laparoscopy/laparotomy

Pengalaman Menjalani Pembedahan Laparoscopy

Pengalaman Excess Baggage dengan MAS Airlines