Wednesday, January 27, 2010

::Pencarian Bakat::

Menulis?? Ramai yang pandai menulis. Menyanyi?? Lagi lah ramai yang ada suara sedap. Tangkap gambar cantik2? Ramai juga yang jadi photographer.. Memasak?? Ya Allah.. sedap nya masakan orang lain.. Pengacara?? Lemah lembut betul gaya penyampaian mereka.. Mengemas/menghias rumah?? Cantiknya orang menyusun barang..

Jadi apa yang saya mampu buat?? Seriously.. saya tak tahu. Sudah setahun saya cuba menyelidiki apakah bakat sebenar saya. tapi saya gagal. Gagal sama sekali untuk mengenali prestasi diri. Semua yang saya senaraikan di atas.. saya pernah cuba..

Menulis?? Mungkin saya cuma lah penulis yg syok sendiri.. Sebab tak ramai yang baca penulisan saya. Menyanyi??? Rakan2 saya selalu jadi mangsa kerana terpaksa mendengar suara tidak merdu ini semasa sedang memandu. Photographer??? Totally bukan bidang saya.. Memasak?? Haha... Boleh saya gelakkan diri sendiri?? Ayah saya tak pernah puji masakan saya. Peminat masakan saya hanyalah adik2 saya. Tapi itu pun dah cukup sebenarnya, kan?  Pengacara?? Ok.. Boleh letak jauh2 tak dalam fikiran pasal bidang ni?? Kemas/hias rumah?? Saya adalah perfect example utk manusia yang disorganized.

Bukankah bila kita ada sesuatu kelebihan.. sekurang-kurangnya kita akan menjadi lebih yakin dengan diri sendiri?? Tapi macam mana kalau kita memang tak ada kelebihan?? Ada rasa macam loser tak?? Memang ada! Jadi adakah kelebihan saya sebenarnya menjadi sesuatu yang average???

Seriously Farah Hanani Amir Hamzah...
You're just an average girl.. That's it!

Arghh...

6 comments:

  1. kadang-kadang kita memang tak nampak kelebihan yang ada pada diri. Kena juga tanya pendapat orang lain, baru boleh tahu.

    mungkin awak leh tanya pada pakar-pakar kaunselor..dorang boleh kaji personaliti dan minat kita untuk mengetahui apakah bakat terpendam kita.

    Ps : ada juga yang prasan bakat mereka ke arah nyanyian tapi suara hancusss....sebenarnya dorang hanya pandai menari. peace! ;-)

    ReplyDelete
  2. aha... kaunselor.. mmg tgh terfikir tu..

    hurm.. ye mungkin kita tak nampak kelebihan kita.. tp org lain nampak.
    nampaknya saya kena tanya org lain ni.. hoho..

    kesian kan dkt org yg salah sangka tentang bakat dia.. gosh..

    ReplyDelete
  3. Manusia ada lebih daripada 100++ kelebihan dan bakat. Cuma perlu di asah dan digilap. Arhh! Tak usah merendah diri sangat. Setiap ciptaan Tuhan pasti ada kelebihan. Yakin!

    ReplyDelete
  4. aDeh Farah..y u said ur an average gurl la?

    God create us ngan purpose rite n with our own unique talent..so u r unique in any aspect n way k..


    in My op,, sy nmpk u r a creaTive gurl..x semestinyaa u kn jd GREAT br ditabalkan jd talented..nooOoo.as long aS u can mk sumone happy wiF wat u confident to Doo..thaT's a Talent..for m..Plusssss...u cn petah bercakap..talent jgk loo..

    ReplyDelete
  5. Pei Pan::

    tgh bina keyakinan diri ni.. hurm.. nak kena gilap lagi kelebihan.. kiwi jenama ape yg paling berkesan yer?? huhu..

    Thanx!

    ReplyDelete
  6. Geo::

    Thanx!! Really appreciate that..

    Kamu juga byk kelebihan. terutamanya dalam mengeluarkan suara yang merdu.

    Love you voice soo much!!

    ReplyDelete

Setiap kata-kata yang lahir dari hati itu adalah milik anda.. dengan ilham daripada Allah untuk anda..