Monday, October 18, 2010

Efek Perokok Pasif - Pun boleh mati jugak..


Sejak sebulan yang lepas ni.. aku asyik terdedah dgn asap rokok secara direct. Urghh.. Sejak bila FH merokok ni?? Tidak2.. Oh sungguh tidak. Sekalipun aku tensen tahap gaban.. Merokok bukan pilihan aku.

Tak kisah lah mana2 pun sumber yg aku sedut tu.. aku tetap risau dgn karsinogen dlm asap rokok yang boleh buat aku dapat KANKER. Errk... Nauzubillah!

Ok.. Memang la FH x merokok sendiri. Tapi asap rokok hasil sedutan dari hembusan perokok 'durjana' itu.. boleh buat FH kena kanser juga.

Jadi FH mula lah risau dan menceritakan kegusaran di hati kepada Yanti.

Yanti says:: Kau nak beli Anti-Oxidant x? 

Hoho.. Seriously Yanti sedang cuba mempromote produk Himalaya nya.
FH tak jawab terus soalan itu. Tapi betul juga. Anti-Oxidant boleh jadi bahan penangkis karsinogen yg jadi penyebab mutasi sel2 kita..

Nasib la FH tak pregnant. (Okey.. Saya juga masih bujang dan belum berkahwin). Kalau tak bayangkan FH punya baby boleh jadi cacat hanya kerana pada suatu hari tu FH duduk di sebelah seorg perokok.

WTH!!!

Masa tu rasa cam nak jatuhkan hukuman Qisas kepada perokok tu. OooOOoo.. Kau sembur kat orang.. tapi ko x nak sedut balik asap rokok ko tu??

Banyak cantekk..

CUba la kita letak perokok2 tu dlm satu bilik yg xde ventilator. Yg x da lubang udara langsung. Biar kita tengok berapa lama diorg boleh bertahan dgn udara yg kotor tu. Haa.. Baru dia tahu betapa polluted nya udara kita sebab diorang.

Hampeh..

p/s: now kena saving money utk beli Anti-Oxidant.

2 comments:

  1. alamak..sori..sori... aku hisap rokok ah.... permisi yaaaa...

    ReplyDelete
  2. hahaha.. pegi jauh... gi merokok sorang2..

    ReplyDelete

Setiap kata-kata yang lahir dari hati itu adalah milik anda.. dengan ilham daripada Allah untuk anda..