LAri!!!!

I myself were asking...
Should I write my post in Malay??

Well I should try..
Ok.. lets try...

Ape daku dah buat hari ini?? Apakah diari hari ini?? Aku berlari.. Berlari.. dan berlari.. Semalam.. Kelmarin.. dan hari sebelum kelmarin aku berlari ke kelas.  Ingat senang ke nak lari? Pakai high heels wedges turun tangga?? Sebuah cabaran yang jelas nyata. tapi masa tu aku dah lambat.. Nak pegi kelaS... tApi masa tu lapar... Jadik kena la lari cari makanan.. 

Tadi pun.. lepas cari makanan.. aku lari lagi.. Fuhh.. penat nye kena lari dalam keadaan berpuasa.. Tapi tadi lambat.. Encik Zam.. Dietitian kesayangan kami dah tunggu.. SKali nye.. Tengah lari dengan penoh gaya.. Encik Zam keluar dari pintu Lab. Huahuahua.. Larian ku terhenti. Maluuuuuu-nye. rasanya dia x nampak kot. Aku jadi statik kejap di situh.. sambil menunjukkan ekspressi yang bermaksud... "Mana tempat kaunseling??" Hahahaha...

Semalam pun lari.. Dari luaran nampak cam berjalan.. tapi dalam hati rasa cam nak angkat kaen dan lari cepat2 menuju ke arah kafe Hospital.. Dah hypoglycemia abess masa tuh.. Tengah jalan ramai pulak doktor2 hensem kat situh. Sejak bila pulak ramai doktor2 muda hensem kat Hospital Serdang? Ahh.. Belasah je la. Bukan nye aku akan jumpa diorg lagi next week. hahahaha.. 

Dan spageti spiral ituhh berserta kentang goreng ituhh berserta mayonnaise ituhh amatlah membuka selera ku. Daku makan tanpa menyedari jika adanya atau lalu nya ibu mertua ku. Hahahaha.. (Jika Daku Ada Ibu Mertua la..) 

Dan aku berlari lagi sekarang ini... berlari mengejar masa.. Menyiapkan kerja2 yang di assign kan untuk ku... Perlu kah semua ini? Relevan kah semua larian ini? Berbaloi kah semua energi yang telah ku salurkan melalui larian2 tanpa pingat ini???

Jawapan nya hanya pada Allah dan diriku.. Kepuasan yang tak terkira bila bebas daripada beban. Bebankah?? Menjadi Hamba ini beban kah?? untuk hidup dan menghirup udara ini pun bebankah?? Untuk menjadi manusia yang berakal dan mampu membuat keputusan pun beban kah?? Daku kadang2 rasa begitu.. tapi lepas tu cepat2 Istighfar.. X bersyukur kah aku?? Kesekian soalan daripada diriku... Tiada jawapan nyata dari semua persoalan ini.. T.I.A.D.A. Kita yang perlu cari sendiri...

Wallahua'lam..

Comments

Popular posts from this blog

Panduan diet selepas pembedahan laparoscopy/laparotomy

Pengalaman Menjalani Pembedahan Laparoscopy

Pengalaman Excess Baggage dengan MAS Airlines