Se7en SisteRs..

Again.. this time I'm using BM.. To tell readers.. (If there's any)..
About my sisters.. They were very unique.. Unique in my heart and my soul..
That's why I love them so Much.. Plus this is my practise to be a writer one day..
When again.. My first book will be about no one but my sisters.. Because I am their elder sis..

Arfah Mawaddah @ Modah..
Anak ke-2 dalam keluarga. Adik aku yang sangat lah macam kakak pada aku.
Dia sangat fasih cakap arab. So dia pergi Kaherah untuk belajar Bahasa
Arab. Dia kebanggaan kami sebab dia kemana2 dia pergi.. Bintangnya akan bersinar menyinari
orang2 di sekelilingnya. Mak aku pun tak tahu macam mana dia boleh jadi dahsyat camtu.
DIa strong influencer.. Ramai kawan2 dia sanggup bawak barang dia berkilo2 dari Kaherah
untuk kirim pada kami. Entah muka berapa sen la yang dia guna utk mintak simpati orang.
Haha.. Dia selalu gaduh dengan aku tapi dia yang akan mula bercakap semula dengan aku.. sensitif dan mudah tergoda dengan makanan. Jadi tazkirah pada kami bila kami terpesong.

Faiz Sakinah @ Kinah
Adik yang kedua. Lagi tinggi dari aku.Aggresive dan kadang2 tak sensitif.
Lebih garang daripada aku. Dan adik2 yang lain lebih takut pada dia daripada aku sendiri.
Aku pernah kena tampar dengan dia sebab aku selalu usik dia. Haha...
Yang paling best.. Tarikh lahir dia sama dengan aku..
Kalau dia merajuk.. (dia yang paling kuat merajuk antara kamI)..
Dia akan kunci diri dalam bilik dan lipat kain baju yang bertimbun dalam bakul.
Walaupun dia x mengaku yang dia tengah merajuk..
Sebenar nya memang obviously dia tengah merajuk. Ego tinggi gilerr..
Kaki tidur dalam kereta. X suka keluar rumah. Minat Hindustan. terer masak ayam goreng
berlada.. Darah minang kuat ni..

Nurus Syamilah @ Melle @ Ila
Melle tu nama yg kwn2 kat skool dia bagi. Tapi kadang2 kami usik dia dengan nama Samilah.
Hahahaa.. Dia paling x suka nama tu. Agak sensitif walaupun nak buat2 macho.
Memilih makan.. X suka minum air milo kat umah.. Aku pun x faham.
Ada blog.. Korang patut baca blog dia yang unik dan memang rosak bahasa Melayu dalam tu.
Selalu rasa insecure yang orang x sayang dia.. Padahal Abah dan Umi paling sayangkan dia..
Betul.. x tipu..Tapi selepas aku la.. Haha.. Kreatif (terserlah dalam penulisan blog and
gambo2 dia). Confident tapi dia memang perlukan lebih keyakinan pada kemampuan diri.
Agak jujur.X discriminate dalam meluahkan perasaan. Even dia rasa bengang dengan nenek kitorang pun..Dia berani cakap. Herm..
Rajin gila mengemas rumah sampai dia rasa tertekan bila aku balik dan sepahkan bilik kitorang. Hahahahaa...

Nadiah 'Afifah @ Nadea
Paling manja. Rilex je orang nye. Tapi manipulative. pandai tarik simpati.
Suka pinjam baju2 aku dgn alasan baju2 aku lawa..(Tipuu!!) Terer buat kek.
Dah memang cita2 dia nak jadi cake and pastry chef. Dia macam ade sense of
cooking bila masak. Seolah2 bakat memasak tu dah ada dalam diri dia scr semulajadi. Fuhh.. X suka
adik2 panggil dia kak Nadea.. so diorang panggil dia Nadea.
Rasa rendah diri dalam pelajaran Sbb dpt 2A masa UPSR.
tapi rilex aa.. Kinah pn dapat 2A tp skrg ni Kinah kat UIA.. So what?
Paling malas basuh pinggan. Pernah dia menangis masa kena basuh pinggan. Mmg kelakar.
Mata sepet.. Macam anak cina. PRS (Power Rangers Sekolah bak kata Ila)

Syifa' 'Ayuni @ Ayu
Mmg ayu orang nya. Orang yang paling soft spoken dalam keluarga. Spesis pelik kalo nak compare
dengan kami smua.. Sbb kami semua cakap ganas2..Jujur dan pandai buat umi cancel nak marah dia.
Selalu menjawab bila umi marah tapi jawapan dia buatUmi jadi cool.Entah dari mana dia dapat bakat tu.
Ketua klik dia kat skolah.. Antara famous girl kat sekolah. Agaknya sebab dia tinggi luar biasa sket kot.
(dia lagi tinggi dr aku dan ila dan nadea) Mulut agak laser walaupun dia cakap dengan nada yang lembut.
Selalu buli Aisyah. Ada gaya sendiri dalam berfesyen. X suka ikut gaya orang lain.

Aisyah Munirah @ Aisyah @ Adik
Anak last. Paling kecik dan paling 'dibenci' sbb umi selalu sebelahkan dia. Haha.. Selalu gaduh
dgn kakak yang laen sbb berebut tempat duduk nak makan sebelah umi. Kat rumah banyak cakap tp
kat sekolah pendiam. Perlukan banyak masa utk sesuai kan diri dgn org lain. Hatinya lembut.
Cepat terluka. Cepat rasa serabut dengan kesibukan. Matang berbanding kanak2 laen. Paling manja
dengan umi. Picky eater dan pandai makan.. Kalau makanan yang di order tak ikut standard dia..
Dia sanggup x makan..

So that's all about my sisters... And for me.. only a sis who tries to give out the best for her
sisters.. Huhu..

Comments

Popular posts from this blog

Panduan diet selepas pembedahan laparoscopy/laparotomy

Pengalaman Menjalani Pembedahan Laparoscopy

Pengalaman Excess Baggage dengan MAS Airlines